Szeretet és áldozat. - AZ ÖRÖMHÍR GYERMEKEI

AZ ÖRÖMHÍR GYERMEKEI
"Bizalom... Az Istent szeretés a feltétel nélküli bizalom,
az embert szeretés a bizalomépítés felé halad."
Tartalomhoz ugrás

Szeretet és áldozat.

Elhangzott témák

Tóth Katalin:
-mert úgy, - oly módon - szereti  az Isten a világot (világrend(sz)e(r)t,hogy egyetlen világrajött Fiát adta, hogy mindenki, aki hivő (hithű)lesz Benne, nehogy elvesszen (elpusztuljon) ha nem birtokosa legyen a világkorszakra szóló (aioni)életnek
- mert nem azért küldte Isten a Fiút a világba, hog elítélje a világot, ha nem hogy üdvözítse (megmentse, megtartsa) a világot Általa.(rajta keresztül) János 3. 16-17.
Az pedig a világkorszakra szólóélet, hogy megismerjenek Téged, az egyedül Való(igaz)Istent és akit küldtél Jézust. János 17.3.
A  tanítvány számára, a Valóságot Tanító Jézusba vetett hite, Jézus tanításának befogadása és megismerése  egyértelművé teszi azt az örök igazságot, hogy Jézust nem áldozatként küldte az Atya, hanem Szeretetből küldi Fiát a világba. Azért  küldte,hogy aki hisz  Benne, és megtartja a tanítását az Örök Élet birtokosa legyen - ne a kárhozaté .
Ez  itt a földön valósul meg, a Benne való hit, a tanításának megismerése, a gondolkodás átalakítás vállalása által úgy, hogy ennek folyamatában az Isten lelke újjászüli, hogy megszabadítsa, üdvözítse.
Az Istennel való kapcsolat nem áldozatról, hanem a teremő és a teremtett világ kapcsolatáról szól. Ennek a kapcsolatnak a megélése a tanítvány részéről az Örök Élet.  A tanítvány, a küldött, nem áldozatban gondolkodik .Szívét a felemelkedés lehetőségének az ünnepe tölti be, hogy mindennapi feladatának megoldását Általa lássa meg, tegye, - s Élje. Odaadottsága által  örömben, boldogságban, békében, és szabadságban vezeti  az őrangyala  a mindig Újon keresztül, a földi feladatának beteljesülése felé úgy, hogy közben azzá válik, azonos lesz vele. Végső soron a  tanítványnak, a küldöttnek nincs külön élete, külön szeretete (áldozata meg végképp) hisz EGY VELE. Mindenből csak annyi a  miénk, amennyit tovább tudunk adni: s az hat.
Mindennek Ő a forrása, a hordozója. Ez maga az Örök Élet, a Szellemi Élet, a Létezés Teljessége. E nélkül halál van, szellemi halál, szeretetlenség.
A Hang válaszok közül az 575-ös levélben így tanít a Feri bácsiban megszólaló Jézus : ...örök életre teremtett ember éltető eleme a szeretés, vagyis az adás. Ennek vagyok Én a megtestesült formája. Amilyen mértékben engedi valaki, hogy benne éljek, olyan mértékben szeret.
Egyértelmű a 4757-es levél: A szeretet mindig adás!
Az angyal válaszol című könyvben folyamatosan s fokozatosan tanít a szeretetről, az adásról az Angyal.
-   Ha az Atyát megismered, újra kisgyermek leszel.  8. beszélgetés Lilivel
-   tudsz-e  szeretni - úgy" szeretni mindenkit, mert ez Ő benned. 12. beszélgetés Lilivel
-  Személyen belül nincs szeretet csak azon túl.
-  Minden csak EGY lehet. EGY és oszthatatlan.  17. beszélgetés Lilivel
-  Szeretet nélkül semmi sem lehet.
-  áldozó és áldozat  EGY: AD  66. beszélgetés Lilivel
-  Ha szívetek Egy az Ő szívével, Örök Életet lehel az Isteni szeretet. 64. beszélgetés Lilivel
-  Ha valóban az ÉLETET éled - EGY vagy VELE - az Új Szeretet hat általatok, hisz nálatok van a Szabad - a megváltó pillanat- a TEHET. 78. beszélgetés Lilivel
 Mi Általa s Ő általunk, mint anyaggá lett Szeretet, az Isteni  Szeretet hat, s az Öröklét a  miénk.
Ámen

***********
Bíró László:
Ha valaki számára természetessé válik, hogy a szívében élő Jézus tanítását teszi, akkor nem látja többé áldozatnak az adást. Ez a szabad adás a szolgálat.

***********

Szabó János:
Részlet a Hang 1492. sz levelének 4. –Mária- válaszából:
A Hozzám küldött imáitok áldásként hullanak vissza rátok, s ennek az áldásnak következménye az, hogy szebb, békésebb, harmonikusabb lesz bennetek az élet még akkor is, ha körülöttetek, rajtatok kívül ennek ellenkezőjét kell megtapasztalnotok.
Szeretet és Áldozat. Megfordítom: az áldozatban jelenik meg a szeretet. Ez nem kettő, hanem EGY.
Mit csinál a szél, ha nem fúj?
Az Isten maga az Élet, aki, ami, ÉL. Eddig a VAN szót használtam, de az "áldozatban" megjelenő szeretetben az ÉL, pontosabban fejezi a lényeget: Az emberen kívül, minden, aki, ami ÉL, MOZOG, természete szerint tesz – még a kő is nő – és nem áldozatból teszi. Az ÉLŐNEK, az Életnek, tehát az Istennek a természete, egyszerűen csak ÉL, és ebben MINDEN benne van.
Az Önmagához méltó célnak – az EMBERNEK - is kínálja azt, hogy ÉLJEN, és ne törje szét a VALÓSÁGOT szeretetre és áldozatra. Mert Ő a MINDEN.

Részlet a készülő Tankönyv, Isten című fejezetből:

„2. Tehát ki, illetve mi az Isten? Erre a kérdésre is az a válaszunk, hogy Ő, a MINDEN. Ő a létezés és a hiány, Ő az űr hidege és a csillagok forrósága, Ő a közelség és távolság, Ő a proton és az elektron, Ő a szó és Ő a csend, Ő a felismerés és a tévedés, Ő a jelen és a jövő, Ő a folyamatos új, a MINDEN, mert olyan, hogy semmi, az Istenben nincsen.
Mi magunk, több alkalommal, és több helyen is megfogalmaztuk azt, hogy az Isten nem ember. Viszont az Isten ember is. Legfőképpen EMBER. Ezért, ha a legtöbbet szeretnéd megtudni az Istenről, akkor nézz magadba. Ha azt szeretnéd meglátni, milyen az Isten, akkor nézz a tükörbe, és nézz a másik emberre, meg a másikra, meg az összes többire. Mindebben az a csoda, hogy miközben az Isten, nem az emberek és dolgok összessége, mégis mindenben meglátható, megtalálható az Ő jelenléte.”

***********

Petróczi István:
Nem tud „nem fújni” mint a szél. Erre csak az Őt még nem ismerő, még nem szerető ember képes, aki mindent szétszed. Szavakra szedi szét az ÉLŐT, az Életet, Aki EGY.


Vissza a tartalomhoz