Kérdések Máriáról. - AZ ÖRÖMHÍR GYERMEKEI

AZ ÖRÖMHÍR GYERMEKEI
"Bizalom... Az Istent szeretés a feltétel nélküli bizalom,
az embert szeretés a bizalomépítés felé halad."
Tartalomhoz ugrás

Kérdések Máriáról.

Elhangzott témák

Az Örömhír Gyermekei Közösség munkája
2022.január.7.
Kérdések Máriáról, összegzése:
1. kérdés:
Drága Barátom!
Téma javaslatom van:
/ Az angyal válaszol könyvben a 87. beszélgetésből a következő mondat: A teremtés mosolya.
"De megmarad
a folt nélküli szűz anyag:
MÁRIA.
Fején csillag-korona.
Lába alatt a hold.
Köntöse a napnak sugara.
A teremtés mosolya.
A víz felett lebegő csoda."
Kérdésem; mit akar az angyal ezzel mondani Máriáról: A teremtés mosolya.
Üdv: István
************

Tóth Katalin:

Kedves János, István és Testvérek!

Az új témáról; "Mária a teremtés mosolya", a következőket gondolom.

Bevezetőűl egy hétköznapi példa, melyen keresztül könnyebben megérthető a tanítás lényege.
Az, hogy mi legyen az ebédem, az a gondolatommal indul, a szükséges hozzávaló alapanyagokból a munkám, a tetteim folyamatain keresztül bomlik ki és valósul meg.
Ha nincs ott Mária, mint fogantatás, nincs ebéd.

Ahogyan Jézus az Atya testet öltött Igéje, kimondott szava, ugyanúgy Mária a testet öltött Szeplőtelen fogantatás.
Isten által az újban való megjelenése a lényeg és nem a személye.
Mindkettő forrása a Fény.
A kettő kézen fogva jár, nincs egyik a másik nélkül.

Végtelen örömben fogantattál a világ kezdetekor. 17.b. L. 101.o.

Mária minden vonatkozásában jelen van már a teremtésnél. (Gondoljunk a Mária imánkra.) Az anyagban való fogantatás által, a szellem életre kelése teremtő erővel bír, emel, hat, formálja az anyagot, árasztja önmagát. Ez a teremtés mosolya.

Teremtés Mária nélkül semmilyen vonatkozásában nincs. Sem az Isten, sem az ember, sem a gondolat, sem a szó, sem a természet, sem a szellem és sem az anyag.
Minden teremtett lény életét és minden szellemi létezőt átszövi a fogantatás. Ennek következménye a kapcsolat, mely átjárja az ember világát.
A mindenkori új megjelenik a teremtésben és a beteljesülésben.

Az anyagban az ember csak akkor tud megfoganni, életre ébredni, ha Mária, mint Szeplőtelen fogantatás, mint tiszta az Istentől jövő szellemi fogantatás ott van.
Csak így tud jó gyümölcsöt teremni.

Magjában minden örök erkölcsi tartalom ott van az emberi szív mélyén. Az ember látásmódjától és az Angyalával való kapcsolatától függ, hogy abból mennyit képes befogadni, abból mi fogan meg, mikor, hol és milyen mértekig követi azt az átalakulás. ( Magvető) Sem a tettben, sem a feladatban nem fog felismerésre jutni, ha nem fogan meg annak a magja. Nincs átalakulás, nincs híd szerep, nincs beteljesülés Mária nélkül.

Mindaz a szellemi tartalom, ami idők folyamán Jézusivá teszi az embert, az egyben mag is, és annak mind meg kell fogannia, (Maria által) át kell járnia az ember lelkét, szívét, hogy az Isten valósága élni tudjon Általa.

Aki fogan, az a mindenkori újat szüli meg. Az újjászületés magjának megfoganása megszüli a Gyermeket, és az alakuló anyagban az új elvág mindent, ami múlt, nélkülöz minden régit. Kapcsolódik a szeretet vérkeringésének teremtő folyamatába és a szabadság mámorában az eredendő ön-magja a Szellem-mag fogan meg.
Ez hosszú-hosszú idő és életeken át tartó folyamatos átalakulás, melyen keresztül mindezt az ember megtapasztalja, megéli.
Anyag és Szellem örök szerelmében, mindvégig jelen van Mária. Az Ige befogadása és megfoganásán túl az Angyallal való egyesülés is Mária. A Négy, az Új ember, az Új Lény megfoganásában, mint bölcső, ház, méh ott van, de ott van minden beteljesülésben is.
Az IGAZ, SZERETET, ÖSSZHANG, BÉKE, ÜDV, ÉRTELEM mind mag, melynek meg kell fogannia, hogy az ember méltó helyére kerülve EMBERRÉ váljon.

Szeretettel: Kata  
************

Deme Ildikó:

Kedves János!

Közösségünkben a legutóbb felmerült kérdés, Mária lénye körül fogalmazódott meg. Az angyal tanításában, kimagaslóan értékeli személyét, ami bizony indokolt. Ugyanakkor azt is megtudjuk, hogy az Új törvény, minden régit eltöröl, mert semmibe hull minden mi volt, de az ő személyét nem érinti, mert megmarad a folt nélküli szűz anyag: Mária.

De miért is lehet ez így?   Ehhez vissza kell mennünk az időben, egészen a teremtésig. Mária az Atya által kiválasztott teremtmény, mert ő felvállalta azt a küldetést, amit ugyan nem értett, hogyan történhet ez meg vele, kérdezi az angyaltól, hiszen nincsenek meg hozzá a földi feltételek. De hitt az angyali szónak, és elfogadta azt.  Igy jött létre a csoda Mária hite által, a szeplőtelen fogantatás. Általa születik meg a Fényfiú. Ezért mondja az angyal, hogy Mária az anyagban szűz, a fényben anyag, és ő a teremtés mosolya, a víz felett lebegő csoda, olvashatjuk az angyal által. De az ő mosolya teremtő mosoly, ami a megváltás példája is egyben.

A víz szó jelentésében kétféle természetű, szellemi is fizikai értelemben is használható. Bár fizikai értelemben óriási jelentősége van a földön a víznek, de itt nem erről van szó. Amikor János evangéliumában találkozunk a Szamáriai aszony történetével, akkor Jézus azt mondta a tőle vizet kérő asszonynak” ha ismernéd Istennek az ajándékát, és azt hogy ki az, aki mondja neked: adj nekem innom, te kérted volna Őt és élő vizet adott volna neked „ Jézus tehát az Atya tanítását, amit Ő hozott el a földre. élő vízként nevezte. Az angyal tanítása elején azt mondja Gittának „meg fognak keresztelni az Élet Vizével. Mind Jézus tanítása vagy az angyal kifejezése is látásom szerint az Örök életet jelenti, így egészen természetes, hogy Mária a víz felett lebegő csoda.  

Ami Máriával történt mindenféleképpen figyelemre méltó, mert a teremtés olyan mozzanatára hívja fel a figyelmet, ami eddig nem volt a helyén. A foganásról vagy pontosabban a fogantatásról van szó. Ez a történés megjelenik az élet minden területén mind tárgyi mind szellemi vonatkozásban. A gondolat is és a tett is akár jó akár rossz, először megfogan, és csak utána képes megvalósulni. Példának vehetjük a hit területét is. Ha valaki képes arra, hogy szívébe zárja Jézus által elhozott, az Atya valóságát hirdető tanítást, és annak megfelelően él és gondolkodik, nemcsak életre, hanem örök életre jut. Felesleges további példákat mondani, mert belátható, hogy fogantatás történése nélkül nincs földi élet. Mária története kétségtelenül példája az isteni beavatkozásnak, de maga a fogantatás is minthogy az élet feltétele, az Atya  által van jelen -mint más a teremtésben.
Szeretettel Ildikó
************

Petróczi István:
A TEREMTÉS MOSOLYA
„Olyan csodálatos ragyogás az egész teremtés.
Nincs rá szó…”

Én így élem meg:

Hálával telt szívvel köszönöm a Mennyei Atyának a KEGYELMET, amelyben már láthatom az ember-lehetőséghez köthető, millió féle önzés szülte jobbá tételét a világnak, amiben a milliónyi ember „jószándékkal” mindent elront. Elrontja önmagát, és elrontja környezetét. Mérgezett a gyümölcs, amit a tudás fáján termeszt, előbb vagy utóbb mindig szembe kerül minden ember önmagával.

Hálával telt szívvel köszönöm a Mennyei Atyának a KEGYELMET, amelyben már látható számomra az EMBER-LÉT. A kezdet, ami a szeplőtelen fogantatással kezdődik. Szeplőtelen, (folt nélküli) mert az Istenből jövő. Az Istenből jövő Ige, mint mag, kel életre a Jézusra nyitott ember szívében, akit betölt a Béke. Ugyanis, az Istentől jövő Béke nélkül nincs szeplőtlen fogantatás a szívben.

Számomra csodálatos ez a két szó; a Teremtés Mosolya. Örömmel és csodálkozással tölt el. E két szóban, az Isten világában végbe menő „végtelen örömben fogantál a világ kezdetekor Mária által” tartalom jelenik meg, a mosolyban kifejeződő Égi Békével együtt. Nem véletlenül kezdtem írásom azzal, hogy „Olyan csodálatos ragyogás az egész teremtés. Nincs rá szó…” A csodálatosan ragyogó teremtés feltétele a teremtés lelkének, szellem magként való a kiáradása és a kiáradó teremtés lelkének befogadója, ami méhe az anyagnak, és bölcsője a Fényből születő teremtésnek a Fény által. A csodálatosan ragyogó teremtéshez tartozó földi világban is megjelenik a fogantatás, ami az új földi élet indulásához kell; A férfi magjának a nő méhében való életre kelése, mert a nő méhe, az maga az anyag.

Vagy, amikor az ember a nemes gyümölcs néhány rügyes gallyát, mint oltványt helyezi bele a vad alanyba. Ennek az oltvány meg kell fogannia, eggyé kell válnia a vad alannyal ahhoz, hogy idővel, ízletes, jó gyümölcsöt hozzon az új fa.
Észre sem vesszük, hogy folyamatosan benne élünk a fogantatásban és a teremtésben. A szemünk előtt történik „minden”. Ez a „minden” a megszürkült megszokott. Mi is képesek vagyunk arra, mert már nem egyszer megtettük, hogy amikor készülünk az Örömünnepre, vagy amikor szívünk szeretetével készülünk megtenni valamit valakinek, örömben fogannak az örömöt hordozó gondolatok bennünk, amelyek később valamilyen formát öltenek, és mosolyban is megjelennek. Nincs öröm mosoly nélkül.
Amikor csodálkozunk a SZÉPBEN, az öröm folyama jelenik meg a szívünkben, ajkunkon a mosollyal. Az öröm és a mosoly kéz a kézben jár.

A FÉNY FIÚ, Minden Kezdet Édesanyja által születik a FÉNY-ből. Mária, az Isten, egy olyan tartalmának a hordozója, amely nem olyan, mint Jézus, mégis, Jézus nélküle nem tud testet ölteni itt a Földön. Lenyűgöz az-az Egység, ami Mária és Jézus között van. Egyik sincs meg a másik nélkül. Viszont, Mária mindig Jézusra mutat a teremtett ember számára itt a Földön, mert csak Jézus által nyitott az Út a Mennybe, ahol Ő kitárt karral és mosollyal vár.
Gyermek leszel, mely most fogan. Az Atya, mint Szellem, és az Anya, mint Anyag szerelmi záloga. S mindezt átjárja a mosolyban lakó öröm.

Petróczi István

U.I. A gonosz gondolatnak is fogannia kell a megvalósításhoz az ember szívében és hamis mosolyt, vagy gyűlöletet sugárzó arcot öltenek. Ezt nem részleteztem, mert ez az írás nem erről szól.

************

2. kérdés:
Kedves János!                                                                    2021.11.25.

2./.Mindig éreztem valami határozatlanságot, lezáratlanságot, nehézkes értelmezést és egyértelműségű megfogalmazásokat
Mária vonatkozásában. Most a bennem lévő Mária kérdésekből hadd tegyek fel kettőt a közösség nyilvánosságának igénybe vételével.
1: Jézus kijelentését, hogy a test nem számít, ki hogyan értelmezi Mária esetében?
2: Mária esetében-mint azt Jézus vonatkozásában a keresztről történő leszállás lehetőségét megválaszoltuk- megtehette-e , hogy  nemmel válaszol az angyal felszólítására?

Köszönöm, ha közre bocsájtod kérdéseimet.

Szeretettel:Feri
************

Tóth Kata:

Kedves János, Feri és Testvérek!
Gondolataim a Kákonyi Feri által feltett kérdésekre a következők:

Első sugallatként a kérdésre azt a választ "kaptam," hogy Mária leszületésével, az emberi szellemnél magasabb szellemi lény öltött emberi hústestet, az anyagvilágban.

Hasonlóan Jézushoz, - akit nem embernek látunk-, ugyanúgy látásmód kérdése az, hogy kinek látjuk Máriát.
Az evangéliumokból keveset tudunk meg Máriáról, de számunkra, ma már egyértelműen kitűnik Jézusra mutató szerepe mellett, hogy Mária hústeste, lakás volt az Új számára. Az Atya Őt választotta erre a feladatra. Ezért természetes, hogy igent mondott az Angyal felszólítására.
Szellem a Szellemet felismeri.

Jézus az Örökélet vonatkozásában tanít a Szellem és a test kapcsolatáról.
"A Szellem az ami megelevenít, a (hús)test nem használ, azok a beszédek amelyeket én szóltam nektek, Szellem és élet. Jn.6:63", — mondja a tanítványoknak.
Minden ember egyetlen igaz szellemi táplálékának, Önmagát kínálja. Az Atya tanítása befogadásának, és szavai tettekre váltásának folyamata, ez maga az Élet, az Örökélet. Ennek eszköze a test, mely ebben a vonatkozásban nyilván nem haszontalan, mert szolgál.

Az Angyal könyv tanításával való ismerkedésünk, és a tanítás befogadása ráláttat, a Mária személyén túlmutató Isteni voltára.
Ez a látásmód, és az, hogy Jézus nincs Mária nélkül, ill. Mária nincs Jézus nélkül, feltételezi, hogy nem mint személyek tartoznak össze, hanem az Atya terve által, a bennünk megszülető Gyermektől kezdve, az EMBER beteljesülésének teremtő folyamatain át, az Egység, az Egész alkotói!

Szellemből, szellemmel, szellemet teremtve, a mindenkori Új, az örök szeplőtelen fogantatás által valósulhat meg.

Jelenlegi látásom szerint, Mária teste is anyaggá lett szeretet, mely bölcs gyümölcsöt adó.

Szeretettel: Kata
************

Petróczi István:
Ki Vagy Te, Akit az emberek Máriának neveznek?

Kérdések:
1: Jézus kijelentését, hogy a test nem számít, ki hogyan értelmezi Mária esetében?

2: Mária esetében-mint azt Jézus vonatkozásában a keresztről történő leszállás lehetőségét megválaszoltuk- megtehette-e, hogy  nemmel válaszol az angyal felszólítására?

A válaszom:

Hálás szívvel köszönöm a kifürkészhetetlen KEGYELEMET, a Jézusban megjelent Mennyi Atyának, hogy megismerhetem Máriában az Isten, számomra eddig sejtett, de nem ismert megjelenését.

Értelmezésem szerint, a feltett kérdésekre a válasz abban a kérdésben rejlik, hogy, Ki Vagy Te, Akit az emberek Máriának neveznek?

A Hang, a következőt mondja Máriáról: „Tökéletes visszhangja volt Fiam, Fiúnk IGEN-jének. Máriát nem ismeri a világ. … Mária az Én örömöm különleges virága. Igen: titkos értelmű Rózsa.” (1/10)

Ezek szerint úgy tűnik, Mária személye nagyobb titok, mint Jézus. Ha tökéletes visszhangja volt Jézus IGEN-jének, akkor azt lehet elmondani, hogy az Isten egy olyan tartalmának a hordozója, amely nem olyan, mint Jézus, mégis, Jézus nélküle nem tudott testet ölteni itt a Földön. És nem azért, mert egy ember kellett hozzá, ugyanis, ebben a vonatkozásában nem a test általi jelleg lényeges Máriában, hanem az Isten általa való megjelenése. A befogadás és a kiáradás. A Szeplőtelen Fogantatásban megjelenő Teremtés, az anyaggá lett szeretet.

Ahogy Jézusra azt tudom mondani, hogy a testet öltött Ige, Máriára meg azt tudom mondani, hogy a testet öltött Szeplőtelen Fogantatás, aki a Szeplőtelen Fogantatás hordozója.

A Szeplőtelen azt jelenti, hogy az Istentől forrásozó hibátlan, tökéletes, szellemi. Van nem szeplőtelen fogantatás is, ez az ember fogantatása. Nos, nem a teljességben, mert azt gondolom, hogy olyan ember még nem született, aki valamiféle módon ne követett volna el vétket.

Most nem az eredendő bűnre gondolok, amiben a zsidók gondolkodtak, hanem arra, hogy az ember létében, nélkülözhetetlenül van benne a vétek lehetősége, mert e nélkül nincs lelki, szellemi fejlődés. Tehát az ember esetében nincs szeplőtelen fogantatás, mivel erkölcsileg fejlődő szellem, aki mindaddig újra leszületik a Földre, amíg az erkölcsi fejlődése ezt megkívánja. Ezért, amikor Mária azt mondja Önmagáról, hogy Szeplőtelen, ezzel azt mondja, hogy az Istenből jövő. Aki pedig Istenből jön, az nem választhat igen és nem között, ha ő, az Isten egyik megjelenési formája. „Ő, Önmagának, engedelmeskedik”, mint az angyalok.

Az „engedelmeskedik” alatt értem, hogy az Isten Mária által való megjelenése, soha nem kerül ellentétbe Önmagával, tehát nem mondhat nemet, mint ahogy Jézusban, mint Igében, az Isten soha nem kerül ellentétbe Önmagával. Teszik azt, amit kell. ( A kell alatt, nem kényszert értek, hanem a Valóságot.) Ezért tanítja Jézus a Valóságot, mert az Isten Valósága azonos az Isten Szavaként kimondott Tanításával. Ugyanis, mint ahogy Jézus nem tud más lenni, mint Jézus, úgy a Máriában megjelenő Szeplőtelen Teremtés sem tud más lenni, mint aki – ami, mint anyaggá lett szeretet. Bár küldetésük különböző, a dinamikus harmónia, az Istentől jövésük és Egységük oka és célja azonos, ezért elválaszthatatlanok egymástól. Az Istentől jövő Teremtésben jelenik meg az ember, és az ember számára Márián keresztül hústestet ölt az Ige, hogy Út, Igazság és Élet legyen az Őt kereső ember számára. Hogy miért? Azért, hogy az ember, EMBER lehessen az Isten által.

"Fájdalmas kimondanom, de ki kell mondanom, hogy ha valaki nem veszi halálosan komolyan evangéliumaimat, ha nem szívleli meg komolyan a Hang-könyvekben foglaltakat, akkor lelkében halott az ilyen ember." (25/2543)

Ezért mutat Mária mindig Jézusra, mert a teremtett ember számára itt a Földön, csak Jézus által nyitott az Út a Mennybe, ahol Ő kitárt karral és mosollyal várja minden gyermekét.

Nem véletlen, hogy Mária személye nagyobb titok, mint Jézus, mert az ember élete megoldásában egyetlen egy dologra van szüksége. Az IGE szerinti gondolkodás-átalakítás megvalósítására, a Jézusban megjelent Atya megismerésére, megszeretésére, befogadására, felfedezésére, a Benne való hitre. A Máriában megjelenő Teremtés, ember által felfogható „piciny világának” megismerésére. És ebben az a CSODA, hogy megkaptuk az Atyától az Ige megismerésének, felfedésének, befogadásának, megszeretésének ajándékát, hitünk magvát Belé vetettük, és idővel megkaptuk azt is; hogy megismerhetjük Máriában, az Ő örömének különleges Rózsáját. Azt a titkos értelmű Rózsát, akiben - amiben végtelen örömben fogan a minden.

Mindezek után a feltett kérdések már megválaszolhatók.

De, folytatom tovább más aspektusból is; a Jézus korabeli és a ma élő emberek között erkölcsileg nincs különbség. Mindkét kor emberét, az foglalkoztatta, foglakoztatja a mindennapi életben, hogy mit eszik, mit iszik, miben jár. Ebből fakadóan abban sincs különbség, hogy mindkettő a hústestével azonosítja önmagát, az elmúlás, a halál félelmében élve. Abban sem különbözik a két kor embere, hogy ha ingyen kenyérhez lehet jutni, akkor olyan vezetőt akar, aki ezt megadja. Ezt tudták a római császárok, - és a maiak is tudják - hogy a népnek ingyen kenyér és cirkusz kell, és akkor nincs balhé.

Jézus jóllakat ötezer férfit. János evangéliumának 6. fejezete nagyon szépen „mondja el” a történéseket. Akik tanúi voltak a csodának, és ettek a kenyérből és halból, királlyá akarják tenni Jézust. Jézus az alkalmat felhasználja arra, hogy tanítsa az embereket, hogy ne az elvesző eledelért fáradozzanak, hanem azt a Kenyeret egyék – tanulják – Aki az Égből való. Jól érthetően különül el a Jézust körülvevők gondolkodása, és Jézus Önmagáról való tanítása, mint az ember valódi, egyetlen és örök életet adó eledeléről, ami TÖBB, mint a minden napi kenyér. A minden napi kenyér a hústest tápláléka. Akinek csak az a fontos, hogy a mindennapi betevője meglegyen (lehetőleg minél kevesebb erőkifejtéssel), és elutasítja az örökéletet adó Égi Kenyeret, az emberszellem táplálékát, az lelkében halott ember.

Olvasatomban, ezeknek a lelkileg halott embereknek mondja Jézus azt, hogy a szellem az, ami megelevenít a hús test nem használ. Mert a szellem több, mint a hústest amiben tartózkodik. A hústest, az emberszellem magára öltött földi ruhája, ami idővel leszakad az emberszellemről. (És hol van az a sok-sok földi kenyér, amit évek alatt megevett az életében?) Jézus nem tesz mást, mint megdöbbentő módon nagyon egyértelműen kinyilvánítja, hogy a Benne megjelent Ige, mit szellemi táplálék több, fontosabb, mint a földi kenyér. Ha valaki csak a földi kenyérért él, annak a hústest valóban nem használ abban az értelemben, hogy Örök Életet adna, mert rabja az ember alkotta világ szellemi sötétségének és még szellemileg halott. (Bár, amint fentebb írtam, az emberszellem hústestben élése, még ha lassan is, de hordoz lelki fejlődést.). Aki az Égi Kenyérért él, Vele táplálkozik, annak használ a test, mert a hústest szolgálja az Istent szerető emberszellemet, akinek a Feladatban eszköz a hústest, nem más.

Nincs élet önmagatokban, mondja Jézus az Őt hallgatóknak, mert az Élet Fénye nélkül képtelen az ember kikerülni a születés és „halál” körforgásából, képtelen arra, hogy elmondhassa önmagáról, hogy Örök Élete van.

Jól példázza ezt az a Geraldine Cummins részlet, hogy milyen lehet a szellemi halál állapota:

Részlet az érzékek börtönéből:

„Vegyünk egy személyt, és nevezzük Tom Jonesnek, aki sok millió embert képviselve Kr. u. valamikor, az egész életét Londonban élte le ügyvédként. Eredményes, de szabadidő hiányában korlátozott életet élt a szórakozás, és szabadidő hiányában. Így nem volt lehetősége elgondolkodni az élet végső célján, ami azt eredményezte, hogy bár az élete nem volt sem szomorúságban, fájdalomban, vagy vidámságban eseménytelen, mégis mentális szempontból úgy élt, mint egy ló, akit szemellenzővel vezetnek a bölcső és a sír között.
Most pedig bár képesnek gondolja magát arra, hogy földi emberekkel kommunikáljon, de nagyon durva mentális állapotban van a fejlődés létráján. Hasonló egy születés utáni, még vak kiskutyához. Amikor viszont megkapja a látás képességét, akkor nem néz a föld felé.
Nem képes a földi élete szavaival kifejezni az elméje állapotát. Így nem kap lehetőséget a szólásra, és eltűnik még a földi életének minden visszhangja is. Nem lát rá a világegyetem furcsa ritmusára, az anyagvilágbeli élet zenéjére, ami, mint káprázat jelenik meg, az Isten végtelen képzeletén belül.
Bizony a halálát követően nem képes még megtalálni az életet. Követi a lelki evolúció lassú útját, ami a következő leszületésében a szűkebb körű kilátásokkal, korlátozásokkal terhesen várja. Ő egy szellemi karakter és magasztos létezés nélküli, saját szeretettel és kedvtelésekkel eltöltött, minden vonatkozásában kisszerű ember. A mentális érettsége egy csecsemő szintjén van. Ezért úgy is bánnak vele. Nem lehet semmiféle hirtelen, vagy erőszakos változásnak kitenni, mert mentális és szellemi érettség híján nem tudja elviselni.
Ő, mint említettük, egy nagyon nagy sokasághoz tartozik, akik az álmodozás állapotában vannak, hogy majd később tovább tudjanak lépni. Még nagyon távoli a számukra az időtlenség állapota. Az ő állapota még megköveteli a világban való megjelenését.
Ez a Tom Jones még képtelen szembenézni az általam Bölcseknek nevezett, fejlettebb angyali lelkek, finom formák, végtelen terek látványával, valamint furcsa és erőteljes állapotú létezésüket megjelenítő állapotával.
Ezért, mint nála fejlettebb lelkek, a halál kapujánál figyelünk, és bizonyos előkészítő szakaszok után vezetjük őket abba az álom állapotba, amelyben úgy élik meg magukat, mintha a földön lennének, mert a halált követő kétségbeesésében, nagy szüksége van a földön megélt családias környezetre.

A földön az emberek a test fizikai rabszolgái, és ezért a sötétség rabszolgái. A test feloldódásával, néhány szükség, szorongató hiánya megmarad, mint például a napi három, négy étkezés. Főleg azoknál, akik ennek a földön túlzott jelentőséget tulajdonítottak.”

A teremtett emberszellem születésétől fogva megeleveníti a hústestét a „haláláig”. Az Isten SZELLEME pedig az Őt befogadni és szeretni akaró emberszellemet teszi ÉLŐVÉ, ami akkor is megtörténik, ha még hústestben van az emberszellem. (Például, a ma élő tanítványok.) - (Most nem térek ki arra, hogy az anyagvilághoz tartozó hústest a SZELLEM sűrűbb megnyilvánulása.)

Mindezek után;
• Az 1 sz. kérdésre, kérdést teszek föl; Mária gondolkodott-e azon, hogy mi lesz ő vele, amikor befogadta az angyal üzenetét? Gondolkodott-e azon, hogy mit eszik, mit iszik, miben járjon, és kellett-e választani-a az Élet Kenyere és a földi kenyér között?

• A 2 sz. kérdésre feltett kérdésem; Ha Mária az Istentől jövő, de küldetésében, tartalmában más, mint Jézus, kerülhet-e ellentétbe az Istennel, mint Forrással?

Mindkét kérdésre a válaszom: Jézus hústestet öltéséhez Mária hústeste kellett. Itt bizony „nagyon használ” Mária hústeste, mert a SZELLEMET szolgálja. Nem önmagáért él, nem az elvesző eledelért él, hanem SZOLGÁLJA Jézust. Az Istentől jövő rabszolgaleány szolgálja az Istent, és ezzel, az embert. (Gondolj a Mária jelenésekre is, ahol Mária, mindig Jézusra mutat.)

"Lukács1.38. ezt mondta pedig Mária: nézd, az Úrnak rabszolgaleányát, legyen (váljék valóra) nekem beszéded szerint, és elment tőle az angyal."

Márián keresztül jelenik meg Jézusban, az Isten Eledelül adott Ajándéka az embernek, hogy Általa Örök Élete - és ne sötét léte - legyen az ŐT befogadó GYERMEKNEK.

Szeretettel, Petróczi István
************

Deme Ildikó:

Kedves testvérek!

Közösségünkben az a kérdés merült fel Mária személyével kapcsolatban, hogyan lehet helyesen értelmezni Jézusnak azt a mondását, ami János evangélium 6. fejezet 63. igeversében jelent meg: ”Szellem az ami megelevenít a (hús)test nem használ, azok a beszédek amelyeket én szóltam nektek, Szellem és élet”.
Mária személyét évezredeken keresztül, féltő- szerető figyelem kísérte. Ez jelent meg a nép között is, ahol a rózsával, meg az imával hozták kapcsolatba. De így tesz a katolikus egyház is régidők óta, szertartásaiban a legszebb és legkifejezőbb dolgokhoz hasonlítja Máriát pl. titkos értelmű rózsa, Mária aranyház. Ezt a szeretetet tovább erősítették a Mária jelenések, amelyek később zarándokhelyekké váltak.
Mindez csak külső megjelenítés, de Mária lényege sokkal több, és kimondhatatlanul nagyobb jelentőséggel bír. Róla szól, és Hozzá imádkozunk az új „Üdvözlégy Mária” imánkban, aminek már a kezdetén elhangzik, hogy Ő, „minden kezdet édesanyja”. Mária elfogadta az angyal jó hírét, de miért is tett volna máskép, hiszen az angyal Isten világából való, és onnan csak jó és igaz jöhet. Így vált valósággá a szeplőtelen fogantatás, ami annyit jelent: tiszta, Istentől jövő. Így Mária által testet öltött az Ige, vagyis megszületett Jézus, Aki  az Atya igéjeként Önmagában hozta el a tanítást, vagyis a valóságot a Földre, hogy általa üdvösségünk legyen. Erről szól a fent említett jézusi tanítás is, amikor a szellem lényegére, fontosságára teszi a hangsúlyt, mert a szellem az, ami az örökélet lehetőségét nyújtja, mert a szellem maga az Isten, és Ő örök A test csak eszköz, mint minden a földi életben.
Szeretettel Ildikó
************
Szabó János:
Az örökké új Mária

Kérdések:
1. Téma javaslatom van az angyal válaszol könyvben a 87. beszélgetésből:
"De megmarad
a folt nélküli szűz anyag:
MÁRIA.
Fején csillag-korona.
Lába alatt a hold.
Köntöse a napnak sugara.
A teremtés mosolya.
A víz felett lebegő csoda."

Kérdésem; mit akar az angyal ezzel mondani Máriáról: A teremtés mosolya.

2. Mindig éreztem valami határozatlanságot, lezáratlanságot, nehézkes értelmezést és egyértelmű megfogalmazásokat Mária vonatkozásában.
Most a bennem lévő Mária kérdésekből hadd tegyek fel kettőt a közösség nyilvánosságának igénybe vételével:
a/ Jézus kijelentését, hogy a test nem számít, ki hogyan értelmezi Mária esetében?

b/: Mária esetében-mint azt Jézus vonatkozásában a keresztről történő leszállás lehetőségét megválaszoltuk- megtehette-e , hogy nemmel válaszol az angyal felszólítására?
------------

Két közösségbeli testvérünk egymást követő kérdései kerültek elénk ugyanabban a gondolatkörben, ami egy szóval kifejezve: MÁRIA, aminek a jelentése: Istentől szeretett, más fordításokban ellenálló, keserű, megfejthetetlen.

Az eddig megszületett válaszok, lakonikus rövidséggel, egy mondatban foglalták össze a két kérdéskört ami így hangzik: KI VAGY TE, MÁRIA?

Lassan elmondhatjuk, hogy mintegy húsz éve tanuljuk közösségben, Jézus különböző tanításokban ( Evangéliumok, A Hang, Az angyal válaszol) olvasható igéit. E tanulás, - valóság keresés, Istent megismerés - során, annak ellenére, hogy az evangéliumok elég szűkszavúan írnak Máriáról, időről időre, újból és újra, elénk kerül az ő, mindvégig, valamiféle titokzatos rejtélyt hordozó személye.

Ha Máriát, csak az evangéliumok szövegében található történetek által ismerhetnénk, talán tovább is mehetnénk, mert ezekből következően nem nagyon vetődne fel a személyével kapcsolatos, annyi megválaszolatlan kérdés.

Csakhogy Mária, a történelem során időről időre, rendkívüli, folyamatos, és meg nem kerülhető hatást gyakorolt, és gyakorol az egész emberiségre. A MEGJELENÉSEIVEL. Ezek által nem csak egy egyszerű, az evangélium által megfogalmazott Jézus anyja- Máriával, hanem minden jelenésben egy önmagát megnevezésben: a szeplőtelen fogantatással (1858), a bűnösök menedékével (1664), a rózsafüzér királynőjével (1917), az Isten anyjával és az Ég királynőjével (1932), a szegények anyjával (1933), minden nemzetek szűz anyjával (1945), a kinyilatkoztatásbeli szűzzel (1947), az Ige anyjával (1982), a mennyből jövővel (1988), a szeplőtelen tisztasággal (1990), a legszentebb szűzzel (2002), a kármelhegyi Miasszonyunkkal (1961), a béke királynőjével (1981) találkozunk.

Ezek a jelenések Franciaországtól kezdve Portugálián keresztül Belgiumban, Hollandiában, Olaszországban, Ruandában, Nicaraguában, Csehszlovákiában, Ukrajnában, Magyarországon, Spanyolországban, Angliában, Brazíliában Hondurasban, Litvániában és Hercegovinában történtek.

Azt hiszem nem kell bizonygatnom, hogy a Mária jelenések átfogják a Föld majd minden nemzetét, minden országát, hiszen a felsorolt helyek csak az ismertek közül valók, miközben számos megjelenése, nagyon nagy valószínűséggel még ismeretlen.

Mindezek mellett Mária további elnevezései: Szűz Mária, Szűzanya, Magyarok Nagyasszonya, Nagyboldogasszony, Rózsafüzér királynője, Mindnyájunknak Édesanyja vagy Miasszonyunk, Mennyország Királynéja, Boldogságos Szűz (a katolikus egyház hivatalosan is Beata Maria Virgónak nevezi latinul, liturgikus szövegekben gyakran rövidítve: BMV), hétfájdalmú szűzanya, olaszosan Madonna, Nagyasszony, Kisasszony, Babba Mária. A magyarság körében Boldogasszony, és Nagyboldogasszony néven is ismert, akinek Szent István király a halála előtti napon, vagyis 1038. augusztus 14-én Székesfehérvárott, a Szent Koronát és az országot fölajánlotta.

Mindennek rendkívüliségét tovább növeli az a tény, hogy ismereteink szerint nincs még egy olyan Bibliában szereplő próféta, szent, vagy az egyházak által felavatott szuperszent, aki ha csak töredékében is, de hasonló módon, közvetlen kapcsolatot hozott volna létre az Ég és Föld között, a jelenéseivel. Oly annyira nem, hogy ezt még Jézussal kapcsolatban sem mondhatjuk el, mert Ő mindvégig, az Ige által van jelen.

Szemléltetésül hadd idézzek „Paul Dreyfus: Emmanuelle nővér” c. riportkönyvéből:

Paul Dreyfus: „...dr. Adelt (a Kairó környéki egyik szeméttelep lakóinak önkéntes orvosa-szerk.) nem a pénz érdekli, hanem a testvéri szolgálat és ...a teológia. Ma este is azért akart elvinni Zeitunéba, (Egyiptom-Kairó) hogy megmutassa, azt a helyet, ahol a Szent Szűz jelenéseiről beszélnek. Ez a kis ortodox kopt templom, minden építészeti érdekesség nélkül, a népi városnegyed közepén (Sharech Tomadbejben).

1968. április 2-án kezdődött- magyarázza. Hónapokon keresztül ismétlődtek a jelenések, néha egymást követő napokon és több órán át. Több 100ezer különböző korú és társadalmi helyzetű keresztény és muzulmán személy látta a templom egyik boltívében Szűz Mária fényességes alakját. Néha állt, máskor a Kereszt lábánál térdelt, vagy a gyermek Jézust tartotta. A csoda szemtanúi közül sokan megtértek és számtalan csoda történt.
...- És önnek, Adel, mi a véleménye minderről?
- Nekem? De hiszen én láttam a Szent Szüzet.
- Látta?
- Saját szememmel láttam, ahogy most önt látom.”

A római katolikus egyház négy dogmát fogalmazott meg Szűz Máriáról, mint az Isten Anyjáról:

1. Mária Isten Anyja (görögül Theotokosz, latinul Mater Dei), amit az efezusi zsinat 431-ben fogalmazott meg. Minden, amit a katolikus és keleti keresztények Máriáról hisznek és hirdetnek, ebben a misztériumban gyökerezik.

2. Mária szűzen foganta és szülte Szent Fiát, szüzessége örökre megmaradt. Már az Apostoli hitvallás mondja: „Születék szűz Máriától”.

3. Mária szeplőtelenül fogantatott, azaz az eredeti bűn nem érintette őt. E dogmát 1854-ben hirdette ki IX. Pius pápa. Mária szeplőtelen fogantatásának ünnepe december 8-a.

4. Halála után Mária fölvitetett a mennybe, anélkül hogy teste romlást látott volna. 1950-ben hirdette ki ennek dogmáját XII. Pius pápa. Ünnepe Nagyboldogasszony napja, augusztus 15-e. (Szűz Mária-Wikipédia)

Mindez, minden józanul gondolkodó ember számára kell, hogy jelezze, nem egy hétköznapi jelenséggel áll szemben. Akkor is, ha még kívülállóként szemléli mindezt, és akkor is, ha az Örömhír közösségében törekszik lehántani minden egyház, vallás, teológia, és hagyomány által rárakott kijelentéstől azt a csodát, akit úgy hívnak az Égben is, hogy Mária. Akkor is, ha tanítványként még nem járt Medjugorjéban.

Viszont a kérdés, még mindig kérdés maradt, miszerint: ki vagy te, Mária?

Az talán már elég jól észrevehető, hogy jelen írásomban következetesen kerülöm a hétköznapi szóhasználat szerinti Szent Szűz megjelölést. Teszem ezt abból a látásmódból, amelyben szélsőségesen embertelennek látom a Szent Szűz megjelöléséből származó összes, Mária mennyei szellemiségét torzító hitvallást. Azt, amelyben pl. a keresztény egyházak egy része, a szüzesség szentségével, a természetes nemi kapcsolatot isten ellenesnek állítják, és istenhez tartozónak tanítják a természetellenes cölibátust. Röpke kétezer éve.

Ahogy Jézust a történelem során mondták: avatárnak (hinduizmus), bodhiszattvának (buddhizmus), prófétának (iszlám, Szervét Mihály), korcs fattyúnak, hamis tanítónak és varázslónak (talmud). Mondták Krisztusnak (kereszténység), az Atya-Isten teremtményének (ariánusok), embernek (pelagiánusok), isteni tulajdonságokat kapó embernek (nesztorianizmus), valamint emberi születés szerintinek (bogumilok).

...Ezen kívül élettagadó Messiásnak (Albert Schweitzer), világot, civilizációt gyűlölő zelótának (Eduard von Hartmann), a földi élet teljes tagadójának (Friedrich Nietzsche), germánnak és modernnek (Houston Stewart Chamberlain), vallásos zsidónak és vidéki prófétának (Vermes Géza), mi több farizeusnak (Daniel Chwolson). (Szabó János: A forrás felé I.), ha nem is ilyen sokrétűen, de Máriát is megfogalmazták már sokféleképpen.

Legutóbb, napjainkban az is teret kaphatott, amelyben a német Siegessäule nevű LMBTQ-magazin a címoldalán, a transznemű Riccardo Simonettit, szakállas Szűz Máriaként ábrázolta a gyermek Jézussal a karjában, amit a képen szereplő azzal indokolt, hogy: Ha azt vesszük, hogy Jézus sem volt fehér, akkor miért is ne hihetnénk, hogy Szűz Mária meg szakállas volt?

Ezek után már nem az-az első kérdés, hogy : KI VAGY TE MÁRIA? – hanem az, hogy KINEK LÁTOM?

Közösségben való tanulásunk során, Máriával kapcsolatban komoly befolyást gyakorolt ránk „A Hang” válaszainak tanítása. Ezt, ma már jól láthatóan a Feri bácsi Máriával való különleges és bensőséges kapcsolata eredményének is látjuk, amelynek egyik állomásaként Megjugorjében, csodával gyógyította meg, a Feri bácsi szilánkosra tört bokáját egyik pillanatról a másikra.

E kapcsolat gyümölcseként találkozhattunk „A Hang” válaszaiban azokkal a Máriát megfogalmazó kijelentésekkel, miszerint: Ő valóban NAGY BOLDOG ASSZONYA a teremtésnek. (5. válasz), Mária az Én örömöm különleges virága. Igen: titkos értelmű Rózsa. (10. válasz), Égi édesanyátok, (838. válasz), mintegy felkészítve bennünket „Az angyal válaszol” tanításaiban megjelenő, gyökerében új, még soha nem hallott, mély értelmű tanításokra. Jól látható az-az út, amit bejártunk, hogy kinek láthatjuk Máriát, ma? Ennek állomásaiként:

-  Az evangélista Lukács közvetítésében egy istenének engedelmes lányanyaságra szentelt embernek.
- „A Hang” válaszaiban, egy olyan ’ideát’ megjelenítő anyának, akit áldásként adott az Isten, hogy hústestbe szülje a SZAVÁT.
- Végül „az angyal válaszol” tanításában egy olyan szellemiség hordozójának, aki túlmutat minden eddigi ismeretünkön.

Ezek után a jelenések ténye, és „az angyal válaszol” tanítása ismeretében, újból fel kell tennem a kérdést: kinek látom ma, Máriát?

Az első válaszom: a teremtés mosolyának. Értelmezve: Az Ő mosolyának. A mosolyról azt tanítja az angyal, hogy: A mosoly a megváltás példája, Én a mosolyban lakom (35. besz. Gittával), A mosolynak nincs ellentéte, A MOSOLY MINDEN KICSI SEJT IMÁJA (35. besz. Lilivel).

1858. március 25-én, Lourdes-ban, Bernadette Soubirous állítása szerint megjelent egy hölgy, aki úgy mutatkozott be: „Én vagyok a szeplőtelen fogantatás.”- amit az angyal 1943. október 15. pénteken így folytatat a Lilivel való beszélgetésben: Végtelen örömben fogantattál világ kezdetekor. Majd a 64. beszélgetésben, Mária és az egész anyagvilág kapcsolatáról azt tanítja: - Megváltatik az anyag. - Hisz a szellem-mag belé oltatott: - A SZEPLŐTLEN, ÚJ FOGANTATÁS.

Arra most nem vállalkozom, hogy a fogantatás, és Mária szavak előfordulásainak szövegértelmezésébe belebonyolódjak, de néhány értelemszerű következtetést szükségesnek látok megfogalmazni. De mielőtt megteszem, hivatkozom arra a mindenki által megtapasztalható és közismert eseményre, amely azt realizálja, hogy egyetlen ember, állat, növény sem indul el a fejlődés, a lét vonalán, ha nem fogan meg benne az ÉLET. Mi több, egyetlen gondolat szülte tett sem valósul meg, ha az nem fogan meg az emberben.

Tehát, jöjjenek a következtetések:
- Az ember mint idea (lehetőség), a Végtelen Örömben (Atyában), fogantatás által (Mária) született (teremtődött) a létezésbe. (Végtelen örömben fogantattál világ kezdetekor.)

- Minden Istentől jövő, és Isten felé vezető (szeplőtelen) gondolat, szó és tett, Mária által fogan meg az ember szívében.
- A fogantatás szellemisége (Mária), az ember anyagföldi világának nem csak Égi Édesanyja, hanem, mint a jelenései is igazolják, Atya felé való vezetője és gondviselője.
- Mária, minden kezdet édesanyja. (S kezdetben van az Ige, 46. besz.). (Kezdetben volt a csend. A csendben benn született a hang. A hang a szeretet. A hang az Úr fia. Az Úr a csend. A csendben bent pihent a hang. De testté lett. Megszületett. 88. besz.).

Szükséges megjegyeznem, hogy mindezt, egy korábbi, testvéri közösségben való együttgondolkodás eredményeképp tudtam csak megfogalmazni.

Bár lehet túlbonyolítom az angyalok Máriát bemutató, felmagasztaló tanítását, viszont lezongorázhatatlanul jobban érthető a számomra az-az emberi ésszel felfoghatatlan történet, amelyben az Atya Szelleme fogan meg Máriában, hogy hústestbe öltözzön az Isten Szava, teljességében. Azzal nem vagyok képes szóba állni, hogy annak az Atyának, akinek az angyalai, az Isten szó hallatára mély áhítatba merülnek, az egyetlen és megismételhetetlen Szava hústestet öltésének, egy ember adna lehetőséget. Akkor sem, ha az rendkívül szelíd, Jahvénak odaadott, a nemiségben, valamint a törvényt betartásban érintetlen 17 év körüli lány.

Egy szó mint száz, azzal szembesültünk, amivel a testvéreim témánkra vonatkozó írásaiban a következőképp találkozunk: „Jézus nincs Mária nélkül, ill. Mária nincs Jézus nélkül,” amit „A Hang” 5. szövegében a Feri bácsi imája igy jelenít meg: Túlontúl szoros köztetek a kapcsolat. Oly annyira, hogy arra a kérdésre, miszerint: Jézus kijelentését, hogy a test nem számít, ki hogyan értelmezi Mária esetében?– csak ennek Jézusra vonatkozó válaszával tudjuk megtenni.

A pontatlan „számít” szó helyes, „használ”- ra való cseréjével, hadd válaszoljak „A forrás felé II.”, a közösségünk tagjai számára már ismerhető szövegem idézésével:

Jézus kijelentése szerint, a hústest miért nem használ?
Azért, mert Jézus szeretetének a megvalósításában, az Úton való járásban nem használ. Azért nem, mert a hústest nem képes a Jézusban való hitre juttatni. Az ember örök életét viszont, csak ez oldja meg. A hústest, bár csodálatos ajándéka az Atyának, mégis csak mulandó ruhája, a szellem hústesti megjelenésének. Bár a test szükségletei (evés, ivás, öltözködés, stb.) erkölcsileg is képesek birtokba venni az embert, de csak időlegesen. Addig, amíg az ember azonosítja magát velük.
Jézus hústesttel kapcsolatos kijelentései, gyökerében kérdőjelezik meg az ember önmagáról alkotott gondolkodását. Megkérdőjelezi mindazt a tapasztalatot, amelyben a test táplálása, ellátása jelenti az életet. Mi több, megkérdőjelezi az addig legfontosabbnak tudott, az áldozati oltáron keresztül gyakorolt Istennel való kapcsolatot.

Végül is abban az egyetlen kijelentésében, hogy: A Szellem az, ami megelevenít, a (hús) test nem használ (Jn.6.63,), Jézus ellent mond a keresztény teológia minden olyan állításának, amelyek alapján, hústestként és vérként jelenítik meg Őt a szertartásaikban. De ellene mond a korabeli zsidó vallás, minden Mózesre hivatkozó, áldozatbemutatást előíró parancsolatának is.
Jézusnak a test haszontalanságával kapcsolatos kijelentése, annak ellenére, hogy a szertartások kapcsán többnyire meg sincs említve, mégis döntő fontosságú tanítás a tanítvány számára. Oly annyira, hogy kiindulási alapként, eszközként tudja használni az Atya megismerésének munkájában, a gondolkodása Hozzá alakításában.

Amennyiben a fentiek, Jézusra vonatkozóan választ adnak „a test nem használ” kérdésre, akkor vajon miképp válhat ugyanez kérdéssé, annak a Máriának a vonatkozásában, aki „az angyal válaszol „ tanításában úgy jelenik meg, mint aki: Az anyagban: szűz, - s a FÉNYBEN: anyag. -(87. besz).

Erre csak egyetlen válasz adható: úgy, hogy Máriát nem az Atya folyamatos mindenséget teremtése rendjében, egy felfoghatatlan magasságú szellemiségnek, a teremtésben rejtőző lehetőség, anyagvilágba való fogantatás hordozójának, hanem egyszerűen, embernek látja.

Ahhoz, hogy valami fogalmunk legyen, az angyalok által tanított, Máriával kapcsolatos szellemi szféráról, Allan Kardec: Szellemek könyve 112. fejezetének szövegéhez fordulok segítségért: Az anyag reájuk semmi befolyást sem gyakorol. Értelmi és erkölcsi felsőbbségük a többi fokozatba tartozó szellemekkel szemben határtalan..... Istennek követei és szolgái ezek a szellemek, akik a nagy egyetemes összhang fenntartásában teljesítik Isten parancsolatait.

Valójában az eddig megfogalmazott gondolataimat látom, a Máriára vonatkozó második kérdés: „megtehette-e , hogy nemmel válaszol az angyal felszólítására?” válaszának is.

Nevezetesen azt, miszerint attól függ, hogy: KINEK LÁTOM? Ezt erősíti Feri bácsi „A Hang”- 5. szövegében megfogalmazott Máriához szóló imája: Isten különös, mindenekfeletti szereppel ajándékozott meg. Így lehetsz az én anyám is.

Normális esetben, amikor a szülészeten egy újszülöttet mutatnak meg a várakozás miatt boldogságtól feszült családnak, az apának, testvérnek, nagymamáknak és nagypapáknak, mert MEGFOGANT, és MEGSZÜLETETT egy várva várt új gyermek, mindenki MOSOLYOG. Én, valahogy ebben tudom meglátni Máriát, mint A TEREMTÉS MOSOLYÁT.

Ui.: Az egyik kérdéseket megfogalmazó testvérem arra kért, hogy a lehető legtömörebben válaszoljunk a Máriával kapcsolatos kérdéseire. Remélem sikerült.

Szabó János


Vissza a tartalomhoz